Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Setkání

Vážení přátelé, předpokládám, že jste už někdy byli na setkání spolužáků. Kdysi dávno jsem byl na jednom, a to se odehrávalo po nějakých dvaceti pětadvaceti letech po škole.

Možná někdy koncem devadesátých let. V jakési restauraci na Smíchově. Ty spolužáky jsem vlastně už ani neznal. Vrátil jsem se z emigrace. Žádné kontakty jsem neměl. Spolužáci si mě ale našli sami. Ze školních let jsem si pamatoval dvě spolužákyně, Ivu a Noru. Do Ivy jsem byl zamilován. Od 6. třídy do 8., kdy jsem přešel na jinou školu. Iva byla krasavice. Alespoň v mých očích. Jak to bylo ve skutečnosti, nevím. Ivě jsem nosil dárečky a dychtivě na ni čekal či ji vyhledával. Její kamarádka Nora byla premiantka s náběhem k plnoštíhlosti. Ale také pěkná holka. A na mou adresu měla spoustu jízlivých poznámek. Někdy mě doháněla k šílenství. Jednou mi dokonce řekla, abych si laskavě už konečně vyčistil zuby, že mi strašně táhne z pusy. A díky ní si zuby čistím pravidelně. No a tak jsem šel na to setkání. Těšil jsem se na Ivu. Ale bývalí spolužáci mi oznámili, že Ivu neuvidím, protože před pěti lety zemřela. Byl jsem z toho celý zkoprnělý.

Zaraženě jsem čekal na Noru. A pak přišla. S určitým zpožděním. Byla pohublá. Pobledlá. Ale veselá. A hned si ke mně sedla. Vzpomínala na Ivu, svou největší kamarádku, a na její boj se zákeřnou chorobou. A pak se na mě podívala a řekla: „Ale tys dycky miloval Ivu, co Vláďo!?“ „Ale kdepak, Noro! Já jsem vždycky miloval přece tebe! Jenom tebe!“ vyhrkl jsem. A Nora se na mě dlouze podívala a chytla mě za ruku. A pak jsme vypili nějaké to víno a seděli jsme takhle asi až do dvou hodin. A pak jsme se rozloučili. A při loučení na ulici mě Nora objala a vášnivě políbila: „Vláďo, to máš za všechno! Nejen za ten dnešní večer!“ Prudce se otočila a zmizela v taxíku. Odjela do jednoho českého města, kde pracovala jako dětská lékařka. Napsal jsem jí mail, že bych ji rád zase viděl, ale ona neodpovídala. A za necelého půl roku jsem dostal parte. Nora zemřela. Kamarádka mi řekla, že měla leukemii stejně jako Iva a já si uvědomil, že se tenkrát s námi všemi přijela rozloučit. Jen mi to nikdo neřekl. Asi jsem tehdy udělal dobrý skutek. Tak trošku nechtěně.

Inu, lidi si mají dát věci mezi sebou do pořádku. A s Norou jsme si to asi dali do pořádku a svým způsobem jsme se oba hezky rozloučili i s Ivou.

Autor: Jan Šefranka | pátek 2.3.2018 18:54 | karma článku: 16,30 | přečteno: 364x
  • Další články autora

Jan Šefranka

Příležitost

Tak si říkám, co je to ta příležitost a jak ji člověk pozná. V dnešní době si lidé představují příležitost v podobě pracovního pohovoru, nebo setkání s atraktivní krasavicí, případně krasavcem.

8.12.2021 v 19:40 | Karma: 9,61 | Přečteno: 214x | Diskuse| Osobní

Jan Šefranka

Broučkové

Říkalo se: "Poturčenec horší Turka." Po roce 1948 se u nás začaly napodobovat sovětské vzory. Mnoho lidí si stále na tu dobu u nás dobře pamatuje. A někteří převzali myšlenková paradigmata sovětských soudruhů.

21.10.2021 v 11:05 | Karma: 13,64 | Přečteno: 462x | Diskuse| Politika

Jan Šefranka

Kam to všechno povede?

Tak se mi postěžovala, kam to všecko povede. Myslela tím tu svou novou známost, kde se všechno vyvíjelo slibně. Potkala nového kluka a ten na ni byl hodný. Často se scházeli a on jí říkal, že by s ní chtěl chodit. Jí se to líbilo.

14.10.2021 v 21:01 | Karma: 6,97 | Přečteno: 282x | Diskuse| Osobní

Jan Šefranka

O ambicích jednoho pana moderátora

To máme zase krásnej den! Od brzkého rána se dozvídám samé novoty! Tak například jeden pan moderátor údajně prohlásil, že by chtěl býti českým prezidentem.

16.4.2019 v 13:01 | Karma: 14,82 | Přečteno: 501x | Diskuse| Osobní

Jan Šefranka

Procházka po Příkopech aneb jak jsem potkal perského šáha

Tak už hodně let chodím ulicí Na Příkopě. Už se asi ani nedá říct, kdy to bylo poprvé. Ale nevadí. Povím vám o jedné takové procházce.

23.3.2019 v 18:50 | Karma: 12,63 | Přečteno: 362x | Diskuse| Osobní
  • Nejčtenější

Tři roky vězení. Soud Ferimu potvrdil trest za znásilnění, odvolání zamítl

22. dubna 2024,  aktualizováno  14:47

Městský soud v Praze potvrdil tříletý trest bývalému poslanci Dominiku Ferimu. Za znásilnění a...

Studentky rozrušila přednáška psycholožky, tři dívky skončily v nemocnici

25. dubna 2024  12:40,  aktualizováno  14:38

Na kutnohorské střední škole zasahovali záchranáři kvůli skupině rozrušených studentek. Dívky...

Takhle se mě dotýkal jen gynekolog. Fanynky PSG si stěžují na obtěžování

21. dubna 2024  16:37

Mnoho žen si po úterním fotbalovém utkání mezi PSG a Barcelonou postěžovalo na obtěžování ze strany...

Školu neznaly, myly se v potoce. Živořící děti v Hluboké vysvobodili až strážníci

22. dubna 2024  10:27

Otřesný případ odhalili strážníci z Hluboké nad Vltavou na Českobudějovicku. Při jedné z kontrol...

Prezident Petr Pavel se zranil v obličeji při střelbě ve zbrojovce

19. dubna 2024  15:44

Prezident Petr Pavel se při střelbě na střelnici v uherskobrodské České zbrojovce, kam zavítal...

Kontrast v odvodech v Kyjevě a venku je neskutečný, říkají reportéři iDNES.cz

26. dubna 2024  16:04

Podcast Únava vojáků i civilistů na Ukrajině je vysoká, ale stejně tak i morálka. Redaktor Michal Voska a...

Žena nedbala varování své banky, falešným makléřům poslala přes milion

26. dubna 2024  15:57

Podvodníkům naletěla dvaašedesátiletá žena z Jičínska, která nedbala ani upozornění ze své banky,...

VIDEO: Strážníci v ulicích naháněli bagr, opilý řidič si jel pro cigarety

26. dubna 2024  15:42

Městská policie z Krupky na Teplicku zveřejnila video z netradičního zásahu svých strážníků. Ti...

Medaile z policistova hrobu nosil zloděj jako ozdobu klíčenky. Odhalila ho DNA

26. dubna 2024  15:36

Policie dopadla zloděje, který v říjnu roku 2022 v Ostravě-Vítkovicích ukradl dvě medaile z hrobu...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

  • Počet článků 25
  • Celková karma 0
  • Průměrná čtenost 488x
Jsem povoláním právník. Žil jsem dlouhá léta v cizině. Zajímám se o kulturní a politické dění. Někdy píši krátké povídky. Do nedávna jsem své blogy publikoval na bigbloger.lidovky.cz

Seznam rubrik