Dálniční známka

11. 01. 2019 13:51:38
Život je boj. Vím, o čem mluvím. Věčně po vás někdo něco chce. Většinou, abyste něco zaplatili. Jednou je to lístek do kina. Podruhé vstupenka na výstavu. Někdy sociální a zdravotní pojištění. V obchodě jakbysmet.

Ani v restauracích to není jiné. Dokonce i pošťáci, když jste si něco objednali na dobírku, po vás můžou chtít nějakou tu hotovost. Není to jednoduché.

To říkám, protože je teď to období, kdy se má v autě vylepit nová dálniční známka. Kupodivu už se mi doma jedna válí na stole, takže nemám, co řešit. Jen vzpomínám na jednu známou, řidičku automobilu značky Citroen, což, jak známo, není žádná šunka. Ona mi ta známá nikdy nezapomněla připomenout, že když to auto bylo nové, že stálo přes milion korun. Jednou nebo dvakrát jsem si dovolil namítnout, že to auto přeci koupila hodně ojeté od jakési paní doktorky v Berouně za sto padesát tisíc, že to auto často vydává všelijaké prapodivné zvuky, ale to jsem neměl dělat. To byla chyba.

No a ona tahle známá za mnou chodila vždycky začátkem roku s dotazem, jestli se mi náhodou někde doma neválí nějaká zbytečná dálniční známka, nejlépe celoroční. Vždycky jsem ji po pravdě opáčil, že ne, že se mi tam nikde neválí. S tímhle dotazem za mnou chodila v průběhu roku často, přitom mi líčila, že musí jezdit autem za otcem, který bydlí za Prahou u jakéhosi zámečku, co ho málem za první republiky koupil její děda, ale nakonec nekoupil, a že vždycky, když tam jede, že má strach, aby ji nechytili, že za to je strašně vysoká pokuta, že z toho má zauzlovaná střeva, že jí z toho divně buší srdce a že by to byla strašlivá ostuda. A že má strach, co ji zase přijde poštou, protože nezaplatila to a ono.

Zkratka a dobře byla to taková odbojová pracovnice. Jednou plánovala cestu do Švýcarska a žádala mě, abych jí zapůjčil švýcarskou dálniční známku. Divil jsem se, protože jsem ji měl nalepenou na předním skle a nebyl jsem si jistý, jestli jde vůbec sundat, aniž by se poškodila. „Ale jde,“ řekla mi a sama mi předvedla, jak se to dělá. Ani ne za čtvrt roku mi ji pak vrátila a znovu nalepila na přední sklo. Nemyslel jsem si, že by 50 švýcarských franků stálo za tuhle námahu. Ale říkal jsem si, že kdo šetří má za tři. Jen jsem naštěstí v té době neplánoval žádnou cestu přes Švýcarsko.

No a teď si říkám, jestli jsem náhodou neudělal velkou hloupost, že o tom takhle otevřeně mluvím, protože je docela možné, že se ke mně vypraví domů a tu známku mi sebere...

Autor: Jan Šefranka | pátek 11.1.2019 13:51 | karma článku: 12.38 | přečteno: 601x

Další články blogera

Jan Šefranka

Příležitost

Tak si říkám, co je to ta příležitost a jak ji člověk pozná. V dnešní době si lidé představují příležitost v podobě pracovního pohovoru, nebo setkání s atraktivní krasavicí, případně krasavcem.

8.12.2021 v 19:40 | Karma článku: 9.61 | Přečteno: 214 | Diskuse

Jan Šefranka

Broučkové

Říkalo se: "Poturčenec horší Turka." Po roce 1948 se u nás začaly napodobovat sovětské vzory. Mnoho lidí si stále na tu dobu u nás dobře pamatuje. A někteří převzali myšlenková paradigmata sovětských soudruhů.

21.10.2021 v 11:05 | Karma článku: 13.64 | Přečteno: 462 | Diskuse

Další články z rubriky Osobní

Tereza Ledecká

IQ tykve ?

Jednou v Básnících se Štěpán Šafránek zeptal pana profesora, "Jak člověk pozná, že je blb?" Pamatujete, co mu na to odpověděl? "Chytrej člověk to nepozná nikdy, a blbci je to jedno!" Tak vám přeju, ať nikdy nedojdete poznání...

28.3.2024 v 14:15 | Karma článku: 13.32 | Přečteno: 238 |

Lucie Svobodová

Magor

Přátelé, širší rodina - každý reagoval na mé členství odlišně. Někteří na mě neustále křičeli, že jsem magor. Jiní si to pravděpodobně také mysleli, ale rozhodli se nechat si to pro sebe.

28.3.2024 v 8:59 | Karma článku: 13.09 | Přečteno: 1487 | Diskuse

Vlastík Fürst

Pravopis máš hrozný, ale piš dál!

Jaké máte vzpomínky na svá školní léta? Měli jste také svého oblíbeného učitele - učitelku? Nebo jste dokonce byli platonicky zamilovaní do vaší kantorky - kantora?

27.3.2024 v 14:30 | Karma článku: 22.65 | Přečteno: 471 | Diskuse

Tereza Ledecká

Sněžkolezkyně

My Češi jsme pověstní svými nákupními výpravami do Polska, ale věřte, že na dně Lomniczky nic nekoupíte, a ještě za to draze zaplatíte

20.3.2024 v 23:29 | Karma článku: 10.93 | Přečteno: 297 |

Jiří Kačír

Recenze hry Baldur's Gate 3 a nových pravidel D&D 5E

Baldurs Gate 3 je RPG hra postavená na pravidlech Dungeons & Dragons, konkrétně na jejich nejnovější verzi 5E. Oproti verzím 3.5 a 4.0, které se používaly někdy od roku 2000 až do teď, se ve verzi 5E provedla spousta změn.

17.3.2024 v 13:41 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 68 | Diskuse
Počet článků 24 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 454

Jsem povoláním právník. Žil jsem dlouhá léta v cizině. Zajímám se o kulturní a politické dění. Někdy píši krátké povídky. Do nedávna jsem své blogy publikoval na bigbloger.lidovky.cz

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Velikonoce 2024: Na Velký pátek bude otevřeno, v pondělí obchody zavřou

Otevírací doba v obchodech se řídí zákonem, který nařizuje, že obchody s plochou nad 200 čtverečních metrů musí mít...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...